Eredete

home-staging-small

Pár évtizede indult hódító útjára a home staging – hol máshol – az Egyesült Államokban

Egy – a mai magyar ingatlanpiacot is jellemző – megtorpanás tette szükségessé, hogy az eladókból értékesítők váljanak. Ha valaki nem akart az idők végezetéig várni, hogy egy vevő beleszeressen az ingatlanába, akkor bizony valamit tennie kellett. Néhány tulajdonos nem riadt vissza eladás előtt kisebb összeget áldozni arra, hogy otthonát átalakítsa, színeket, anyagokat, hangulatot vigyen bele, amivel megfoghatja a vásárlót!

Nem csak pénzben térült meg ez a befektetés, hanem nagyban lerövidítette az értékesítési időt is! Hamar általános gyakorlattá vált Amerikában a home staging.

Ma már az ingatlanértékesítők tanulják a home staginget és számtalan lakberendező kizárólag ezzel foglalkozik. Nyugat-Európában is kezd teret nyerni, mert nélküle az eladó esélyei sokkal kisebbek!

A magyar ingatlanpiacon még gyakorlatilag ismeretlen fogalom a home staging, ráadásul kevés tulajdonos nyitott itthon erre az ötletre. Sokak szemében talán csak egy újabb fölösleges csalafintaság, hogy pénzköltésre bírják őket.

De emlékszel, így volt ez az ingatlanirodákkal, a mobiltelefonnal vagy akár az internetes társkereséssel is.

Végül persze mindenki megbarátkozott velük, és mára már elengedhetetlen részeivé váltak ezek a forradalmi csalafintaságok a mindennapjainknak. Egész biztosan így lesz ez a home staginggel is! Pedig eladó ingatlanból rengeteg van, fizetőképes vevőből egyre kevesebb, tehát a verseny a vevőért egyre kiélezettebbé vált.

Aki nem hajlandó az üzlet reményében befektetni, az lemarad. Te ne maradj le!